Методичні рекомендації щодо подання матеріалів для присвоєння звання «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», керівник гуртка-методист»
Схвалено на засіданні науково-методичної ради КОІППО імені Василя Сухомлинського 29.11.2012 року Протокол № 3
Діючим Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників (Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства Освіти і науки, молоді та спорту України №1472 (z0014-12) від 20.12.2011 року) передбачено, що педагогічні звання «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», керівник гуртка-методист» можуть присвоюватися педагогічним працівникам, які мають методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації , закладів післядипломної освіти.
Відповідно до пункту 5.2. Типового положення відділи (управління) освіти представляють на розгляд відповідних структурних підрозділів КОІППО до 25 грудня такі документи:
1. Клопотання (управління) освіти за підписом начальника на ім’я директора КОІППО з пропозицією розглянути матеріали педагогічного працівника, який атестується на присвоєння звання «методист».
2. Характеристику методичної діяльності за підписом завідувача РМК (ММЦ).
3. Методичну розробку вчителя.
Характеристика (обсягом до 2-х сторінок) включає :
• Чітке формулювання методичної проблеми, відповідно до якої створена методична розробка.
• Інформацію про актуальність та інноваційність проблеми, методи її дослідження.
• Відомості про накази відповідного навчального закладу щодо проведення апробації методичної розробки (накази про початок та підсумок апробації, указати назву наказів, номера та дати).
• Висновок про практичну спрямованість методичної розробки.
Підготовка методичної розробки.
Схема – алгоритм роботи педагога над методичною розробкою.
1.Формулювання теми розробки, мети дослідження та завдань щодо вирішення проблеми.
2.Аналіз науково - теоретичних положень та існуючого практичного досвіду з даної методичної проблеми. Виділення суперечностей, що породжують принципові проблеми у викладанні предметів.
3.Визначення завдань, які необхідно розв’язати.
4.Формулювання власної гіпотези, зародження ідеї. Співставлення власних ідей з існуючими.
5.Критичний аналіз та теоретичне обґрунтування розв’язання проблеми.
6.Прогнозування результатів. Підготовка та накопичення навчальних матеріалів.
7.Експериментальна практична перевірка: обов’язкова апробація запропонованих ідей та методичних знахідок.
8.Оцінка результатів діяльності, аналіз труднощів, пошук умов успішного втілення.
9.Написання тексту методичної розробки.
Методичною розробкою можна вважати текст, в якому систематизовано, послідовно викладено всебічне дослідження власної методичної проблеми.
Усі розробки можна умовно поділити на 2 групи:
1. Розробки стосовно змісту освіти (концепції, програми, довідники, збірники, посібники).
2. Розробки нових методик (методів), втілення інноваційних технологій навчання та виховання.
Структура методичної розробки
1. Вступ ( пояснювальна записка)
Чітко формулюється проблема, подається обґрунтування актуальності проблеми, об’єкту та предмету дослідження, короткий аналіз змісту та призначення розробки. Роз’яснюються та коментуються специфічні поняття та терміни.
2. Основна частина
2.1. Теоретичний розділ (5-7 сторінок).
Проводиться стислий огляд наукової та методичної літератури, де висвітлювалась ця проблема з посиланням на роботи видатних науковців, науково-методичні видання, статті, практичний досвід відомих вчителів. Далі у теоретичному аспекті висвітлюються власні методичні знахідки.
2.2. Практичний розділ
З метою відображення власних методичних напрацювань у практичному аспекті вчитель пропонує розробки методичних рекомендацій, програм, спецкурсів, методичних посібників, збірників, інноваційних уроків, позакласних заходів тощо.
До практичних матеріалів доцільно запропонувати додатки схеми, таблиці, тести, дидактичні матеріали та бібліографічний покажчик власних публікацій у обласних та всеукраїнських виданнях.
Можна подавати посилання на онлайнові презентації тощо.
2.3. Використані джерела (до 1 стор.).
Обов’язково подається список використаної літератури та Інтернет-посилання за правилами оформлення в алфавітному порядку.
3. Висновки ( до 3-4 сторінок).
Коротко формулюються основні досягнуті результати, вказуються умови реалізації запропонованих матеріалів, можливості їх застосування .
Вимоги до технічного оформлення методичної розробки
Матеріали подаються в друкованому та електронному вигляді. Комп’ютерний набір: текстовий редактор Word, шрифт 14, Тіmеs New Roman, міжрядковий інтервал – 1,5, з одного боку білого паперу формату А-4. Поля: ліве, верхнє та нижнє – не менше 20 мм; праве – не менше 10 мм.
Усі сторінки, враховуючи ілюстрації та додатки, нумеруються. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра 1 не ставиться.
Обсяг методичної розробки – 1-2 авторських аркуші. Один авторський аркуш відповідає 24 сторінкам комп'ютерного тексту, надрукованого через 1,5 інтервали шрифтом Times New Roman №14 на стандартному аркуші формату А4.
У методичній розробці недоцільно використовувати фотографії, роздруковані презентації, малюнки та інші творчі роботи учнів.
Не подається список нагород вчителя.
Методичні розробки розглядаються науково-методичними радами науково - методичних лабораторій (центрів) КОІППО до 15 лютого.
Навчально-методичні посібники для педагогічних працівників
Каталог онлайн-сервісів для дистанційного навчання
Назва + покликання | Опис | Примітка |
Mozabook | Україномовні 3D-симуляції та інтерактивні відео, цифрові підручники і вбудовані додатки, призначені для розвитку навичок проведення дослідів та ілюстрування. | |
PhET | Бібліотека інтерактивних симуляцій (хімія, біологія, фізика, математика, географія). | Для перегляду симуляції достатньо дати покликання |
Sketchfab | Збірка 3D-моделей, які можна переглядати на самому сайті, а також отримати код для вбудування на свій сайт. | Створено за принципом YouTube |
PlantSnap | Мобільний застосунок, призначений для ідентифікації рослин, квітів, дерев, кактусів та грибів. | Сервіс англомовний |
Ментальні карти та карти знань
CartoDB | Інструмент для створення динамічних карт. З його допомогою можна нанести на карту будь-які дані, представивши у будь-якому стилі | |
Mindmeister | Онлайн-інструмент, який дозволяє візуально оформлювати ментальні карти та ділитися ними | Сервіс англомовний |
Draw.io | Не потрібна реєстрація, натомість при першому вході слідвибрати, куди зберігати файли.Якщо в хмару (наприклад, Google Диск), топотрібна авторизація через відповідний сервіс.Файли зберігаються не в Draw.io, а в хмарному сховищі –на Google Диску, OneDrive або жорсткому диску комп’ютера. Багатофункціональний інструмент.Крім інтелект-карт,можна робити блок-схеми, інфографіку, візуалізувати бізнес-процеси і навітьпроектувати макети сторінок.Є онлайн і десктоп-версії. | Безкоштовний без будь-яких обмежень |
Lino | Зручний сервіс для створення заміток, плакатів, записок, електронних дощок. Використовується на смартфонах і планшетах без проблем | Сервіс англомовний |
Scrumblr | Екран виглядає, як сучасна дошка, що розділена маркером на стовпці за тематикою. За бажання можна розміщувати стікери зі своїм вмістом і певний стовпець | Сервіс допоможе зібрати враження від завдання, уроку, курсу і т.і. на етапі рефлексії |
Twiddla | Ресурс для створення різноманітних електронних дощок і не тільки. Тут можна додати фото, відео, оформити на свій смак за кольорами тощо | В безплатній версії є обмеження на кількість учасників |
Padlet | Віртуальна цифрова стіна, на якій можна розміщувати документи, покликання, відеоролики, зображення тощо. Можлива спільна робота на стіні кількох учасників. Стіну Padlet можна використовувати для розміщення матеріалів, які здобувачі освіти повинні опрацювати дистанційно | Безплатна версія дозволяє створити 5 стін |
Miro | Онлайн-дошка «Miro»— сервіс, який дозволяє взаємодіяти зі здобувачами освіти. Є функції: додавання зображень, відео, документів на дошку; можливості зробити замітку, намалювати фігуру, підкреслити потрібний матеріал, виділити суть; зберегти матеріал | Безкоштовний для 3 дошок |
Classtime | Платформа для створення інтерактивних навчальних вправ, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу | Відеоурокиз роботи в сервісі.Презентаціяпро можливості платформи |
Online test pad | Безкоштовний багатофункціональний конструктор кросвордів, логічних ігор, навчальних та психологічних тестів, опитувань | Містить рекламу на готових тестах, тому потрібно вмикати блокувальник реклами в браузері |
Triventy.com | Безкоштовний конструктор ігор та вікторин. Педагог може створити тест або вікторину на своєму комп’ютері, а здобувачі освіти можуть відповідати на запитання зі своїх мобільних пристроїв або ноутбуків | Презентаціяз поясненням організації роботи в сервісі |
PROPROFS | Можна запропонувати на вибір один або кілька варіантів, попросити заповнити пропущене слово або написати розгорнуту відповідь. Сервіс дозволяє вставляти в завдання текстові документи та презентації, файли PDF, а також зображення, аудіо- та відеофайли. Завершивши роботу над тестом, можна залишити його в загальному доступі на сайті Proprofs або вбудувати на свою сторінку. | |
EASY TEST MAKER | Можливість створювати завдання, в яких потрібно вибирати вірні і помилкові твердження. Тексти можна відформатувати для зручності читання на планшеті або завантажити у форматах .pdf або .doc, щоб провести тестування у більш традиційному форматі. Сервіс вміє перемішувати питання і варіанти відповідей, щоб учням було складніше списувати. | Безкоштовна версія Easy Test Maker дозволяє створити 25 тестів без можливості експорту у «паперові» формати. |
Skype Meet Now | Проведення відеонарад і конференцій без реєстрацій і завантажень | Кількість учасників конференції – не більше 50 осіб |
Zoom | Сервіс Zoom використовують для підтримки робочих зв’язків, проведення онлайн-зустрічей і навчання в школах та університетах. Заходити в програму можна як з комп’ютера, так і з планшета з телефоном | Кількість учасників конференції – не більше 100 осіб |
Class Dojo | Можна створювати клас, в учня є щоденник, доступ до якого є в батьків. | Ще один безкоштовний додаток – Microsoft Teams |
Google Meet | Завдяки цьому корпоративному засобу для відеоконференцій на базі надійної та захищеної глобальної інфраструктури Google ваша команда зможе завжди залишатися на зв'язку. Meet включено в пакети Google Workspace і G Suite for Education | До 100 осіб |
Немає коментарів:
Дописати коментар